Lokaltidningen STO
Onsdag, 24 januari 2018
Han har skickat in ett fyrtiotal reklamationer de senaste åren, men har inte sett någon förbättring. Foto: Alice Nordevik
Han har skickat in ett fyrtiotal reklamationer de senaste åren, men har inte sett någon förbättring. Foto: Alice Nordevik

Trött på att posten inte kommer

Uteblivna hyresavier, borttappade räkningar och brev som inte kommer fram. Många har problem med PostNord, Jonas Mårtensson från Stenungsund är en av dem.

– Vi har knappt fått någon post på två veckor, den enda som kommer är från Bring Citymail. Ändå skyller PostNord ifrån sig och säger att det är Bring som är problemet.

Jonas Mårtensson har bott i Stenungsund sedan i mars och haft problem med postutdelningen sedan dess, men de senaste två veckorna har det blivit värre.

– Det är räkningar som inte har kommit så att vi har fått betala förseningsavgifter och brev från försäkringskassan som aldrig dök upp så att vi missade ett möte, säger han.

Sonen Melvin lider av svår astma och när kallelser till specialistläkaren inte kom fram höll det på att gå illa.

– Vi fick åka in akut för att få nya mediciner eftersom läkartiden aldrig kom fram. Det är en treårings liv vi pratar om här.

Även innan Jonas Mårtensson flyttade till Stenungsund från Kungälv hade han problem med posthanteringen. Han har gjort många reklamationer hos PostNord, både via internet, telefon och genom att gå direkt till postkontoret i Stenungsund. Än så länge har han inte fått något gehör.

– Jag har nog reklamerat 40-45 gånger under de senaste tre åren. Nyligen försökte jag ringa och reklamera, men numret på deras hemsida fanns inte i bruk och saknade hänvisning. Så jag fick ringa till växeln och blev vidarekopplad därifrån, säger han.

Nu är Jonas Mårtensson trött på att kriga med postleverantören, men vill inte heller ge upp.

– Jag vet att man kan ta vissa saker, som hyran, på autogiro. Men jag gillar att ha det på papper, man får mer koll. Och jag tycker att det ska gå det med. Ens post ska ju helt enkelt komma fram.

Alice Nordevik

0303-72 82 29

redaktionen@lokaltidningensto.se

Relaterade artiklar
Fler artiklar